|
Je ziet ze niet, je hoort ze niet en helaas zitten
ze in steeds mindere hoeveelheden in ons dagelijkse
voedsel:
MINERALEN.
En dat terwijl mineralen de bouwstoffen van ons
lichaam zijn.
Ondersteun
je gezondheid met HuMin producten:
1 Schindeles's mineralen
2 HuMin-Mix
Een gezonde kijk op deze website toegewenst,
het HuMin -team
HuMin Mix?
De ervaring leert dat je weerstand te verhoogd,
zodat je gezond blijft tot op hogere leeftijd.
Dus verhoog je kans op ouder worden zonder beperkingen.
Wees je eigen
dokter
Uiteindelijk is ieder mens verantwoordelijk voor
zijn of haar eigen gezondheid. Ter ondersteuning
doe je zelfstudie en let je op de hoofdlijnen wat
wel en niet gezond voor je is, te denken aan;
- geen gifstoffen tot je nemen
- eten dat voldoende mineralen en vitaminen bevat,
dat is met de huidige landbouw methode niet mogelijk
zie bijlage “wat de dokter je niet verteld”
- gezonde darmen zijn een must, als de darmen niet
optimaal werken krijgt je lichaam te korten omdat
de losgemaakte voedingstoffen in de darmen niet
kunnen worden opgenomen door het bloed
- de vertering begint in de mond, door heel goed
te kauwen vermeng je het voedsel met speeksel. In
het speeksel zitten enzymen.
Enzymen zijn nodig voor de vertering
Kies
voor de juiste toevoegingen en mineralen! |
 |
Kies natuurzuivere
producten! |
|
|
De
topproducten van HuMin
links: Schindele's Mineralen
rechts: HuMin Mix
(klik op de afbeeldingen om naar
product informatie te gaan) |
|
De
landbouwgronden van tegenwoordig, zelfs de biologische
bewerkte akkers, bevatten nog maar heel weinig van
de voedingsstoffen, die wij dagelijks nodig hebben
In
1992 bevestigde de Earth Summit in Rio, dat de gemiddelde
Amerikaanse akker 85 procent minder mineralen bevat
dan de grond die niet eerder voor landbouw is bewerkt.
Wereldwijd bedraagt dit cijfer circa 75 procent.
Maar dit is nauwelijks nieuws. In 1936 stelde een
rapport van de Amerikaanse senaat al dat er sprake
was van een gebrek aan mineralen in de grond van
Amerikaanse boerderijen en weidelanden. Dat gebrek
is vervolgens ook terug te zien in de voedingsmiddelen
die van deze grond afkomstig zijn. De onderzoekers,
die dit document samenstelden, hadden een groot
en representatief aantal grondmonsters in de Verenigde
Staten getest. De implicaties van het rapport waren
nogal verstrekkend. Het betekende, dat zo'n 99 procent
van de bevolking een gebrek had aan een hele reeks
mineralen. Zelfs toen al werd aanbevolen de voeding
van boerderijdieren en mensen met supplementen aan
te vullen. Sindsdien is het probleem alleen maar
erger geworden. De akkers van tegenwoordig, zelfs
die van biologische bedrijven, bevatten nog maar
heel weinig van de voedingsstoffen, die wij dagelijks
nodig hebben. Als gevolg daarvan bevatten de voedingsmiddelen
die wij dagelijks op tafel zetten heel weinig van
de voor onze gezondheid essentiële vitaminen
en mineralen.
Lees
verder: het artikel uit het tijdschrift "Wat
artsen u niet vertellen"
Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid
Mens en dier hebben circa vijftig mineralen nodig
en als de akkers die mineralen niet bevatten, zitten
ze ook niet in het voedsel dat van die akkers afkomt.
Magnesium, chroom en andere mineralen die net ze
belangrijk zijn voor een goede gezondheid als stikstof,
fosfor en kalium, ontbreken in veel sterkere mate
in onze voedselketen dan de meeste vitaminen. Daarom
komen er ook steeds meer ziekten voor die worden
veroorzaakt door tekorten aan mineralen. De meeste
Amerikanen hebben een chronisch gebrek aan chroom,
magnesium en mangaan - vooral tienermeisjes en oudere
mensen (9). Uit een onderzoek naar het dieet van
veganisten - vegetariërs, die alleen plantenmateriaal
eten - bleek, dat hun voeding ruim meer dan de Aanbevolen
Dagelijkse Hoeveelheid ADH van de meeste vitaminen
bevatte. Maar die voeding bevatte bijvoorbeeld slechts
96 procent van de ADH voor zink, en 46 procent van
de toch al lage ADH voor selenium. Zelfs grote hoeveelheden
plantaardig voedsel zijn dus niet genoeg om bepaalde
ziekten als gevolg van mineralentekorten te voorkomen.
Een lage seleniumconcentratie is een risicofactor
voor zowel kanker als hartaanvallen.
In 1900 bestond tarwe voor negentig procent uit
eiwit, tegenwoordig is dat negen procent.
Om
de voedingsstoffen binnen te krijgen, die vroeger
in één snee brood zaten, zouden we
nu dus tien sneetjes moeten eten. In 1958 bevatte
honderd gram spinazie 158 milligram ijzer. In 1967
was het ijzergehalte al gedaald naar 27 milligram
en in 1973 bevatte spinazie nog maar 2.2 milligram
ijzer. Inmiddels wordt vermoed, dat het ijzergehalte
niet meer dan één milligram per 100
miligram bedraagt. Popeye zou nu dus zo'n 200 blikken
spinazie moeten eten om hetzelfde effect te bereiken,
dat één blik spinazie hem vijftig
jaar geleden opleverde.

|